Wednesday 14 December 2016

Coach Mira 013 9843532 : Turun Berat @ Turun Lemak

Bismillahirahmanirrahim


Assalamualaikum...

Turun Berat atau Turun Lemak... Mana satu pilihan kita???

Anda inginkan penurunan Lemak ataupun Otot

Semasa proses turun berat badan, yang kita mahukan ialah menurunkan lemak dan mengekalkan atau menambah jisim otot. Naikkan otot dan turunkan lemak dalam badan. Ini adalah kerana otot adalah 3 kali lebih berat dan mampat berbanding lemak dalam badan kita.

Kita berada di mana???

Penurunan berat badan secara tidak sihat seperti crash diet (menahan untuk tidak makan/hanya mengambil beberapa makanan sahaja dan meninggalkan yang lain) akan membuatkan badan anda kehilangan oto dan air sahaja tetapi lemak masih ada di badan. Hasilnya badan tidak cantik, tidak tegang (firm), flabby dan kelihatan kurang bermaya.



 Lemak Baik vs Lemak Jahat


Untuk buang lemak dari badan kita, apa yang perlu kita lakukan ialah kurangkan memakan lemak buruk setiap hari dan lakukan senaman untuk tubuh boleh guna tenaga dari bank lemak di badan kita. Kita perlu memakan lemak baik setiap hari. Ia dalam kategori MAKRO nutrien keperluan harian. Tetapi bukan dari jenis lemak buruk. Lemak baik akan kita dapati daripada sumbar makanan semulajadi. Ada sumber daripada haiwan dan tumbuhan. Lemak buruk banyak datang daripada makanan proses buatan kilang.

Daging merah adalah sumber lemak yang tinggi. Buat pilihan yang bijak dengan memilih sumber lemak yang baik daripada ikan. Lemak buruk adalah dari jenis lemak trans atau lemak tepu yang akan membeku menjadi plague di dinding-dinding arteri darah kita. Lemak ini akan menyebabkan saluran darah menjadi sempit, tekanan darah menjadi tinggi dan jika ianya tersumbat kita berisiko unruk mendapat serangan jantung dan strok dengan lebih cepat.

Pemilihan makanan yang baik dapat membantu melancarkan peredaran darah kita

Setiap hari apa yang kita makan adalah sama ada melancar/meluaskan peredaran darah ataupun menyempitkannya. Pilihan di tangan kita sendiri.

*kredit kepada facebook page Coach Anuar


Sekiranya anda berminat untuk menggamalkan Nutrisi Herbalife untuk:

#Turunkan Berat
#Tambah Berat
#Sarapan Sihat
#Cantikkan Kulit Wajah
#Sarapan Sihat

Bolehlah menghubungi saya:

COACH MIRA
013 9843532

No comments:

Post a Comment