Sunday 1 May 2016

Coach Mira 013 9843532 : 10 Makanan Terbaik Untuk Sarapan Pagi Untuk Turun Berat

Bismillah

Assalamu'aalaikum


10 Makanan Terbaik Untuk Sarapan Pagi





1. Kurma dan Madu :

Boleh amalkan minum kurma dengan madu waktu pagi. Kalo nak best minum kurma dan  madu letak dalam Shake Formula 1 Herbalife. Lagi sedap, cukup nutrisi seimbang di awal pagi sebelum memulakan pekerjaan.




2. Buah-buahan
Buah-buahan merupakan serat yang tinggi fiber. Dapat membantu proses pembuangan toksin di pagi hari. Saya cadangan ambil pisang untuk kenyang di pagi hari.




3. Greek Yogurt
Kandungan protein yang tinggi dalam greek yogurt mampu membantu menahan rasa lapar lebih lama. Mampu membuatkan kita kenyang lebih lama. Kandungan karbohidrat dalam greek yogurt juga lebih rendah berbanding dengan yogurt biasa.





4. Oat 
Untuk kenyang lebih lama saya akan campurkan 1 sudu oat dalam Shake Herbalife. Kadang-kadang apabila kita bekerja kita akan lupa untuk makan. Oat mampu bagi kita kenyang lebih lama.



5. Protien Shake
Protein shake banyak je ada di luar sana. tetapi saya memilih protein Shake Herbalife yang lengkap dengan 55 nutrien, 18 asid amino dan herbal cina terpilih. Shake Herbalife menjadi rutin saya selama 4 tahun untuk mengekalkan berat badan. 



6. Telur
Telur merupakan sumber protein yang tinggi. Pangambilan telur putih mampu membuatkan kita kenyang. Jangan ambil kuning telur plak yea. Nanti kolestrol lak tinggi.




7. Kekacang
Saya suka makan badam sebagai snacking kalo lapar. sumber-sumber kekacang boleh dijadikan sarapan pagi kerana kekacang tinggi protein dan rendah lemak. Boleh diambil sebagai sarapan untuk turunkan berat badan.



8. Teh Hijau
Teh hijau mampu mengurangkan berat badan. Pengambilan teh hijau secara berterusan dapat meningkatkan metabolisme badan kita. Biasanya saya mengambil teamix herbalife untuk menurunkan berat badan saya. Tea hijau juga mampu mengawal gula dalam darah kita.


9. Whole Meal Bread
Roti whole meal mengandungi kandungan karbohidrat kompleks di dalamnya dan mampu memberikan rasa kenyang yang lama. Pengambilan 2 keping roti whole meal di awal pagi sudah cukup sebagai sarapan pagi kita. Selain itu roti whole meal juga kaya dengan vitamin B kompleks, vitamin E, zat besi, zink, asid folat dan anti oksidan.



10. Coffea
Minum kopi di awal pagi mampu memberikan manfaat kepada kesihatan kita. Kopi mampu menurunkan risiko terkena diabetes, sakit jantung, perut kembung, parkinson, batu ginjal dan cirrhosis. Shake Herbalife pun ada perisa cappucino bagi penggemar kopi yang ingin turun berat badan secara sihat.




Sekiranya anda berminat untuk program:

* Turun Berat
* Naik Berat
* Sarapan Sihat
* Tingkatkan Stamina Sukan
* Improve Kulit Wajah

dengan Nutrisi Herbalife. Bolehla menghubungi:

Coach Mira
013 9843532
Coach Pengurusan Berat Badan Anda
4 tahun sebagai Ahli Bebas Herbalife

No comments:

Post a Comment