Wednesday 4 May 2016

Coach Mira 013 9843532 : 10 TIPS KURUS JIMAT DENGAN HERBALIFE

Bsimillah

Assalamu'aalaikum



1. MINUM AIR KOSONG SECUKUPNYA
Pengambilan air kosong 500 ml sebelum makan mampu mengenyangkan anda. Dengan ini anda tidak akan mengambil lebihan kalori semasa makan disebabkan perut anda dah penuh dengan air. Minum air secukupnya, jika boleh minum lebih daripada badan anda perlukan. Setiap 25kg badan kita memerlukan 1 liter air kosong.

2. MAKAN MENGGUNAKAN PINGGAN YANG LEBIH KECIL
Pengambilan pinggan yang kecil mampu membantu anda untuk kurus. Ini adalah kerana anda cenderung untuk makan dalam kuantiti dan kalori juga akan berkurangan. Kalori berkurangan dapat membantu anda menurunkan berat badan secara sihat. Pengambilan makanan haruslah mengikut piramid makanan supaya diet anda seimbang dan lengkap.

3. MINUM PROTEIN SHAKE HERBALIFE
Pengambilan protein yang tinggi mampu mengenyangkan kita. Ambil protein Shake Herbalife sebagai sarapan dan makan malam mampu mengurangkan berat badan. Harga protein Shake herbalife dalam 1 hidangan hanyalah RM5.80. Shake Herbalife mengandungi protein, mineral, fiber, kalsium, vitamin A, C, D, E, B6, dan B12, rendah kalori, tinggi nutrisi, cukup nutrien, 18 asid amino dan rendah gula.

4. TAHU KALORI YANG DIPERLUKAN BADAN
Dalam Herbalife coach anda akan sediakan pelan pemakanan yang sesuai untuk anda. Pelan pemakanan itu akan membantu anda untuk turunkan berat. Pelan pemakanan yang betul mampu membantu anda kurus dengan cantik dan sihat.

5. MASAK SENDIRI DI RUMAH
Apabila kita masak di rumah pengambilan minyak, garam dan gula dapat kita kurangkan. Pengambilan garam dan gula yang secukupnya dapat membantu kita mengurangkan berat badan dan sebaliknya. Lebih terjamin tahap kebersihan apabila makan di rumah. Lebihkan makan makanan yang dipanggang, dikukus, sup-sup sayur dapat membantu mengurangkan berat badan.

6. LAKUKAN SENAMAN RINGKAS DI RUMAH
Senaman membantu kita menurunkan berat badan. 80% pemakanan dan 20% adalah senaman untuk menurunkan berat badan. Start dengan lakukan senaman ringan yang boleh di lakukan di rumah seperti skipping, jumping jack, sit-up ataupun berzumba di rumah. Jadikan ia sebagai rutin. Lakukan selama 30 minit setiap hari. atau sebagai permulaan 3 kali seminggu.

7. JANGAN SKIP WAKTU MAKAN
Jangan skip waktu makan anda tetapi makan pada kadar yang betul. Skip waktu makan akan mengakibatkan anda cenderung untuk makan berlebihan. Bijak memilih makanan yang mengandungi tinggi serat dan protein kerana ia akan mengenyangkan anda dalam kadar yang lebih lama.

8. BANYAKKAN MAKAN SAYUR DAN BUAH-BUAHAN
Sayuan dan buah-buahan mampu mengenyangkan kita. Ia amat bagus untuk mengurangkan berat badan. Sayuran dan buahan mampu membantu kita dalam proses pembuangan toksin dalam badan.

9. MAKAN DENGAN KERAP TETAPI KUANTITI KECIL
Makan dengan kerap akan membuatkan anda tidak berasa lapar dan letih. Proses penurunan berat tidak akan menjadi satu seksaan kepada anda. Makan yang kerap di sini ialah mengambil makanan yang mempunyai rendah lemak. Sebagai contoh anda boleh menikmati kekacang, greek yogurt, buah-buahan sebagai gantian kepada kerepek, goreng pisang dan sebagainya.

10. JADIKAN DIET UNTUK KURUS SEBAGAI RUTIN HARIAN
Apabila anda jadikan amalan diet untuk kurus ini sebagai rutin harian, anda tidak akan mengalami masalah lebihan berat badan lagi. Ini adalah kerana anda lebih bijak memilih makanan yang sesuai untuk badan anda. Pemilihan makanan yang baik dan seimbang dapat membantu anda mengekalkan dan menurukan berat badan secara sihat.




Sekiranya anda ingin menyertai program Herbalife:


* Turun Berat
* Naik Berat
* Sarapan Sihat
* Tingkatkan Stamina Sukan
* Cantikkan Kulit Wajah

Bolehlah menghubungi saya:

COACH MIRA
013 984 3532
Coach Pengurusan Berat Badan Anda
4 tahun sebagai Ahli Bebas Herbalife

No comments:

Post a Comment