Tuesday 29 March 2016

Coach Mira (013.984.3532) : 10 Amalan Diet Untuk Kurangkan Berat Badan Bersama Herbalife




1. Amalkan makan bijirin 
Kajian epidemiologi menunjukkan bahawa individu yang mengambil bijirin penuh melebih satu saiz sajian mempunyai jisim tubuh yang lebih baik. Hal ini kerana bijirin penuh memberikan rasa kenyang yang lebih lama berbanding produk makanan yang lain. Selain itu, penyerapan bijirin penuh dalam tubuh adalah lebih perlahan sekaligus mengurangkan kandungan gula dalam tubuh. Antara sumber makanan bijirin penuh adalah biskut bijirin, roti bijirin penuh, barli, bertih jagung, beras perang, oat, pasta/mer bijirin penuh, bijirin sedia dimakan, muesli dan granola bars. (Sumber Asyikin M)





2. Minum yogurt
Yogurt mempunyai segala kebaikan susu seperti vitamin, mineral, kalsium, zinc, dan asam betahidroksi yang dapat menurunkan berat badan.Yogurt juga mampu membantu kita mengurangkan nafsu makan. Pengambilan yogurt yang teratur mampu untuk menurunkan berat badan. Penambahan produk susu dalam menu diet dapat membantu memudahkan proses pencernaan makanan di dalam tubuh. 



3. Minum teamix herbalife
Teamix herbalife mampu mempercepatkan pembakaran kalori dan lemak dalam proses kita mengurangkan berat badan, kerana ianya rendah kalori. Satu sudu teamix hanya 6 kalori dan seperti 20 minit kita melakukan senaman. Teamix herbalife juga mampu meningkatkan tenaga dan memberi kesegaran kepada kita. Teamix herbalife membantu 20% dalam mengurangkan berat badan. Minum teamix herbalife ini untuk meningkatkan metabolisme dalam badan kita. Biasanya apabila minum teamix herbalife ini suam-suam, mesti satu badan kita akan berpeluh-peluh macam baru lepas jogging.

Karbohidrat : Beras Perang
Protein : Ayam & Telur
Serat : Kobis, Tomata, Kacang Panjang

4. Makan mengikut kalori yang diperlukan
Kalori yang diperlukan oleh lelaki adalah dalam lingkungan 2000 - 2500 kalori sehari dan bagi wanita pula adalah dalam lingkungan 1600 hingga 2000 kalori sehari. Untuk mengurangkan berat badan kita perlu mengambil kalori kurang daripada yang kita perlukan. Untuk mengurangkan kalori tapi tidak mahu berlapar boleh mengambil Formula 1 herbalife (F1) shake dan Formula 3 (F3) protein herbalife  yang dapat memberikan kita rasa kenyang yang lebih lama. F3 juga mampu menurunkan berat badan tanpa menggelebeh.




5. Bersenam sekurang-kurang 30 minit sehari
Dalam diet untuk mengurangkan berat badan dengan herbalife, faktor utama adalah penjagaan pemakanan iaitu 80% , dan 20% lagi adalah bersenam. Senaman-senaman yang boleh dilakukan adalah seperti squat/sit up untuk kempiskan perut, aerobik mampu membakar (405 kalori dilakukan selama 1 jam), jogging membakar (300 kalori dilakukan selama 1 jam), skipping, berbasikal, berenang dan lain-lain lagi senaman yang boleh dilakukan untuk mengurangkan berat badan.



6. Makan buah-buahan 
Buah-buah seperti lemon, mampu untuk membakar lemak dengan lebih cepat. Boleh amalkan minum lemon suam di pagi hari. Apple juga dikatakan mengandungi air dan serat sehinggakan dapat memberikan rasa kenyang yang lebih lama dalam perut. Pisang juga sangat baik untuk membantu kita mengurangkan berat badan. Pisang mengandungi serat yang dapat membuat rasa kenyanglebih lama dalam perut, serta dipercayai dapat membantu proses pembakaran lemak dalam tubuh.





7. Makan makanan seimbang
Makanan seimbang mengandungi kombinasi pelbagai jenis makanan untuk memberi kita pelbagai zat yang diperlukan oleh tubuh. Pepatah ada mengatakan 'Diri anda ialah apa yang anda makan' ini betul dari segi kesihatan. Pemakanan seimbang ialah makan dalam kuantiti yang kecil tetapi cukup khasiat yang diperlukan oleh badan. Pengawalan pemakanan menjadikan tubuh kita tidak berlebihan dan memudahkan untuk menjalankan aktiviti seperti senaman yang mampu menurunkan berat badan.






8. Makan mengikut keperluan untuk sihat

Makan mengikut keperluan untuk badan kita, dan bukannya makan mengikut kehendak badan. Makan berlebihan dapat mengakibatkan pertambahan berat badan. Makan mengikut keperluan badan dapat mengurangkan berat badan anda. Diet bersama herbalife adalah mudah kerana anda mendapat sistem coaching daripada saya. Saya menyediakan pelan pemakanan dan pengiraan kalori yang seswai untuk anda. Disamping membantu anda mengurangkan berat badan. Saya juga menyediakan sistem coaching one to one coaching, group motivasi untuk membantu menaikkan semangat untuk mengurangkan berat badan dan fitcamp diseluruh Malaysia.




Produk ini tidak bertujuan untuk merawat ataupun mengubati penyakit

9. Jangan skip breakfast
Breakfast memainkan peranan penting untuk memulakan kegiatan harian kita. Untuk mengurangkan berat badan kita perlulah bijak memilih breakfast yang boleh membekalkan tenaga dan rendah kalori. Paling mudah adalah mengambil herbalife shake. 1 minit pun dah siap breakfast. Cukup lengkap dengan 55 nutrien, 18 asid amino dan herbal terpilih. Boleh membekalkan tenaga kepada badan kerana herbalife shake rendah kalori dan tinggi nutrisi. Herbalife shake juga mengandungi vitamin A, vitamin C, protein, kalsium dan zat besi.





10. Kurangkan/elakkan makan fast food
Pada umumnya menu fast food mengandungi tinggi kalori, garam dan lemak termasuk kolestrol, dan serat yang sedikit. Selain itu fast food mengandungi natrium serta garam yang tinggi. Lemak dan zat-zat yang terkandung dalam fast food tidak bagus untuk kesihatan dan juga tidak membantu untuk mengurangkan berat badan kerana tidak mempunyai zat yang diperlukan tubuh. Fast food ini dapat mengenyangkan kita tetapi tidak membantu kita menurunkan berat badan, kerana nutrien yang ada di dalamnya tidak mengandungi zat yang badan perlukan.

*kredit kepada google untuk sumber gambar


Sekiranya anda berminat untuk  

* TURUNKAN BERAT
* NAIKKAN BERAT
* TURUNKAN % LEMAK BADAN
* SARAPAN SIHAT
* TINGKATKAN STAMINA SUKAN / TENAGA HARIAN
* IMPROVE KESIHATAN KULIT WAJAH

Dengan Nutrisi Herbalife

COACH MIRA
013-984 3532
Coach Pengurusan Berat Badan Anda






No comments:

Post a Comment