Monday 18 April 2016

Coach Mira 0139843532 : Nak Kurus Cepat

Bismillah

Assalamu'aalaikum

10 Cara Kuruskan Badan dengan Cepat dan Berkesan




1. Setkan minda untuk kurus
Lakukan dengan bersungguh-sungguh. Setkan minda dan matlamat nak turun berat bape kg dalam masa bape bulan. Lebih baik letakkan matlamat nak kurus secara sihat. Jadi ianya kan berterusan dan anda akan kurus. Perlu ada perancangan tentang pemakanan untuk kuruskan badan.



2. Pelajari ilmu tentang kalori
Belajar ilmu tentang kalori. Kalori intake yang badan kita perlukan. Kalori yang boleh kita bakar setiap hari. Kalori setiap makanan. Belajar membaca label kalori yang ada di setiap makanan atau minuman.




3. Makan dalam kuantiti yang kecil
Makan dalam kuantiti yang kecil, makan sekadar untuk mengelakkan lapar. Ambil makanan yang tinggi protein seperti kekacang. Lebihkan makan buah-buahan. Elakkan makan makanan bergoreng ataupun fast food.



4. Elakkan makan waktu malam
Elakkan makan lewat malam, selewat-lewatnya makan sebelum pukul 8 malam. Ini adalah kerana badan kita perlu memproses penghadaman mengambil masa 4 jam. Boleh contohi orang cina yang makan malam pada pukul 6.30 petang.




5. Elakkan makan makanan dan minuman bergula 
Ini adalah makanan dan minum bergula mempunyai kalori. Untuk kuruskan badan kita perlu mengurangkan pengambilan gula seharian. Pengambilan lebihan gula juga boleh mengakibatkan diabetes.


6. Tukar kepada makanan rendah lemak
Bolehlah bertukar kepada Nutrisi Herbalife yang mengandungi rendah lemak. Start dengan minum sarapan dengan 123 Nutrisi Herbalife. Try pergi tengok label lemak pada setiap makanan sebelum anda memakan makanan tersebut.




7. Banyakkan makan buah
Banyakkan makan buah untuk mengelakkan sembelit dan buah-buah membantu badan kita menyingkirkan toksin dalam badan seperti lemon. Cara kuruskan berat badan adalah dengan memakan buah-buahan tempatan. Buah-buahan seperti pisang telalu banyk khasiat, selain nutrien buah-buahan membekalkan vitamin, anti-oksidan untuk badan kita kekal sihat.



8. Banyakkan minum air masak (bukan air gula)
Air masak tidak mempunyai kalori berbanding dengan air bergula. Ini kerana badan kita memerlukan banyak air. Air ialah sumber semulajadi yang penting untuk kurus. Setidak-tidaknya, minum mengikut berat badan anda setiap 25kg berat badan memerlukan 1 liter air masak. Toksin dalam badan menyebabkan lemak sukar dibuang. Jadi untuk membuang toksin keluar melalui air kencing, minum air masak sahaja.




9. Banyakkan berjalan dan berjogging
Tidak pergi gym pun tak mengapa, yang penting kena selalu bergerak. Kalau selalu berjogging, bagus juga. Sesekali kalau asyik naik lif apa kata try gunakan tangga. Lebih menyihatkan badan, peluh pun keluar. Sebaik-baiknya, buat senaman 30 hingga 40 minit. Ia akan dapat membantu memperbaiki peredaran darah, buang lemak dan menaikkan stamina. Kalau sebelum ini asyik tercungap-cungap, mulakan dengan senaman ringan, nescaya badan akan lebih ringan. pada hujung minggu ajak satu keluarga bersama-sama jogging, keluarga lebih akrab, peluh pun keluar.




10. Beri 100% komitmen pada tujuan asal NAK KURUS
Ingat tips yang pertama, iaitu set minda. Tidak guna selepas set minda untuk kurus, anda abaikan sahaja kerana malas. Nak kurus cepat kena konsisten atau 'istiqamah' dalam melakukan sesuatu untuk kebaikan diri sendiri. Terus melakukan semuanya secara konsisten In Shaa Allah kita akan kurus secara sihat. Jadikan sebagai habit bukan untuk kurus semata-mata.


Sekiranya anda berminat untuk;

* Turun Berat
* Naik Berat
* Sarapan Sihat
* Tingkatkan Stamina Harian
* Cantikkan Kulit

dengan Nutrisi Herbalife. Bolehlah menghubungi:

COACH MIRA 
0139843532
4 Tahun Sebagai Ahli Bebas Herbalife
Coach Pengurusan Berat Badan Anda


No comments:

Post a Comment