Monday 4 April 2016

Coach Mira (013.984.3532) Ahli Bebas Herbalife : 11 Sebab Kenapa Berat Susah Nak Turun???

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamu'aalaikum

Hari ini saya nak kongsi 11 sebab berat badan susah nak turun:






1. KALORI TERLALU SIKIT

Tahu kalori yang diperlukan oleh badan. Bukan dengan mengurangkan kalori dengan makan terlalu sedikit. Proses turun berat badan memerlukan tenaga dan tenaga adalah daripada makanan. Yang terbaik, makan portion kecil tetapi kerap 4-6 kali sehari. Untuk mengetahui kalori yang diperlukan oleh badan boleh try cari coaach herbalife yang akan memberikan bimbingan kepada anda. Boleh juga hubungi Coach Mira 013-984 3532 yea :D


2. TIDAK CUKUP NUTRISI

Turun berat badan memerlukan nutrisi secukupnya agar kita tidak mengalami kekurangakan nutrisi. Perlu tahu setiap nutrisi yang kita ambil. Cara paling mudah dan berkesan ambil formula 1 herbalife shake. Cukup nutrisi dan kenyang untuk badan kita.



3. TIDAK MINUM CUKUP AIR

Minum air secukupnya mengikut berat badan kita. Air yang cukup membuatkan selera makan lebih terkawal dan meningkatkan metabolisme. Berat akan turun lebih laju jika badan dapat air secukupnya. TC Formula herbalife juga mampu meningkatkan kadar metaolisme badan. Air yang saya maksudkan ialah air kosong tau bukan air berperisa.




4. SKIP MAKAN

Jangan skip makan, ini tidak membantu pun untuk kita turun berat. Makan pada kadar yang badn kita perlukan. Cari coach herbalife yang akan memberikan pelan pemakanan yang anda perlukan. Coach herbalife di sekitar Kemaman, Dungun, Marang, Kuala Terengganu dan seluruh Malaysia boleh cari Coach Mira.



5. HIDANGAN SARAPAN YANG KURANG SESUAI


Di Malaysia sarapan pagi memang mempunyai kalori yang tinggi seperti nasi lemak, roti canai dan teh tarik, mee goreng, nasi kerabu dan sebagainya. Sarapan yang tinggi kalori mempengaruhi kegiatan harian kita. Kita akan cepat letih dan mengantuk dengan mengambil sarapan yang tinggi kalori seperti nasi lemak. Untuk mengurangkan berat badan perlulah mengambil sarapan yang rendah kalori dan mengenyangkan seperti Shake herbalife yang mempunyai 6 perisa iaitu cookies & cream, coklat, vanilla, strawberry, cappucino, dan tropikal fruit.




6. FOKUS SENAMAN SAHAJA

Ni memang salah fokus kepada senaman sahaja. Senaman hanyalah memberikan 20% sahaja kepada penurunan berat 80% adalah daripada pemakanan kita. So jaga makan, berat akan turun. Ni ramai dikalangan kita bersenan tetapi selepas senaman terus pergi makan roti canai yang kalorinya lagi tinggi dari apa yang kita lakukan senaman tadi. Bagi yang ingin kurangkan berat badan tetapi tiada masa untuk bersenam bolehlah minum teamix herbalife, kerana 1 sudu teamix menbantu kita membakar lemak selama 20 minit.



7. KURANG REHAT

Rehat yang cukup penting untuk kesejahteraan tubuh badan. Untuk mendapatkan rehat yang secukupnya boleh try amalkan minum NW formula herbalife untuk dapatkantidur yang lena. NW herbalife membantu pengaliran darah semasa tidur.




8. STRESS

Jangan stress dalam proses turun berat ni. Bagi kerjasama kepada badan anda untuk menerima perubahan yang anda lakukan. Untuk mengelakkan stress boleh minum aloe vera herbalife banyak-banyak. Kandungan chamomile dalam aloe vera hebalife mampu menenangkan sekiranya kita stress.




9. TIDAK KONSISTEN

Konsisten adalah penting dalam menurunkan berat badan ini. Konsisten jaga makan, minum air secukupnya dan melakukan senaman. Di sini peranan coach herbalife amatlah penting dalam menjaga konsistensi coachee mereka. Untuk turunkan berat badan konsisten adalah kunci segala kejayaan.  



10. KURANG ILMU

Cari ilmu untuk menurunkan berat badan. Boleh download Apps untuk turunkan berat badan ni. Paling mudah cari coach herbalife yang sememangnya tugas mereka membantu anda mendapatkan berat idaman/berat ideal.





11. TIADA SOKONGAN / MOTIVASI

Saya selalu mempunyai coachee yang mempunyai masalah ini, kurang sokongan dan motivasi. Alhamdulillah selepas menubuhkan satu group whatsapp mereka lebih bermotivasi dan bersemangat untuk menurunkan berat badan. Last sekali cari la coach herbalife untuk membantu anda menurunkan berat badan secara sihat tanpa memudaratkan kesihatan.


Sekiranya anda sedang mencari solusi untuk:

* TURUN BERAT
* NAIK BERAT
* TURUNKAN % LEMAK
* NAIKKAN OTOT
* TINGKATKAN STAMINA SUKAN
* SARAPAN SIHAT
* IMPROVE MASALAH KULIT WAJAH

Dengan Nutrisi herbalife. Bolehlah menghubungi:

COACH MIRA
013.984.3532
Coach Pengurusan Berat Badan Anda
4 tahun sebagai Ahli bebas Herbalife


*Kredit FB Coach Kurus Peribadi Anda

No comments:

Post a Comment