Saturday 2 April 2016

Coach Mira (013.984.3532): Kepentingan Air Dalam Diet Herbalife


Assalamu'aalaikum


Hari ni saya nak kongsikan kepentingan air dalam diet herbalife. Air amat penting dalam kehidupan kita. Ini adalah 60-70% badan kita perlukan air dan air mempengaruhi berat badan kita juga. Antara fungsi-fungsi air ialah:-




1. Menggerakkan fungsi tubuh 

Air memainkan peranan penting bagi meransang proses biologikal dan kimia yang berada di dalam tubuh badan. Tanpa air, darah tidak mengalir, oksigen dan zat makanan tidak akan dipindahkan, sisa tidak akan dihapuskan dan organ badan tidak berfungsi.

2. Menjalankan proses detoksifikasi

Setiap hari tubuh kita terdedah kepada unsur toksin. Buah-buahan, sayur-sayuran mempunyai kandungan racun, kandungan timah di dalam ikan, antibiotik dan hormon di dalam produk daging dan bahan pengawet dan pewarna tiruan di dalam makanan dan minuman yang diproses. Kebanyakkan penyakit berpunca daripada pengaruh toksin yang terdapat di dalam air, udara dan makanan. Teamix herbalife juga mampu menjalankan proses detoksifikasi, kerana ianya mengandungi kandungan lemon.

3. Menghalang dehidrasi dan penyakit

Hampir semua penyakit adalah disebabkan oleh kekurangan air. Masalah jerawat, penghadaman, obesiti, sendi dan masalah yang lebih serius seperti masalah jantung, tekanan darah tinggi dan juga kanser. Tanda awal kekurangan air ialah bibir kering, pening kepala, keletihan, insomnia dan banyak lagi.




Berat Badan VS Air : Apa yang akan berlaku sekiranya kita kekurangan air???


Ketahui berapa liter air yang diperlukan oleh anda berpandukan berat badan anda. Boleh rujuk jadual yang saya sediakan kat atas. Sebenarnya tiada istilah berat air, yang berat hanya lemak. Ini adalah kerana sekiranya air dalam badan mencukupi ia tidak mempengaruhi penambahan berat. Air kosong juga tidak mempunyai kalori. Apa yang akan berlaku sekiranya kita kekurangan air?

* Tubuh badan selalu kepenatan
* Sakit kepala dan kerap migrain
* Sembelit
* Ketegangan otot
* Tekanan darah tidak seimbang
* Masalah buah pinggan
* Kulit kering
* Risiko kematian

Bagaimana Herbalife Shake dan Teamix membantu mengurangkan berat badan:

Tujuan utama produk herbalife adalah mengurangkan pengambilan kalori melalui penggantian makanan supaya kalori yang dimakan kurang dari apa yang tubuh mampu bakar. Dalam masa yang sama produk herbalife juga mampu membekalkan tubuh dengan zat makanan yang badan perlukan supaya tubuh berfungsi dengan baik. Herbalife banyak memudahkan kita dari segi pengurusan berat badan. Sekiranya anda memerlukan produk herbalife di sekitar Chukai Kemaman, Dungun, Kuantan , Marang, Kuala Terengganu dan seluruh Malaysia bolehlah menghubungi saya.

Kajian sains mendapati:

* 1 gelas air diminum sebaik bangun tidur mempu mengaktifkan organ dalaman. Boleh start amalkan 3 tutup aloe vera herbalife sebaik bangun tido. 1 tutup aloe vera herbalife untuk mencuci usus kita.

* 1 gelas air di minum selepas mandi mampu mengurangkan tekanan darah rendah. 1 tutup aloe vera herbalife juga mampu menenangkan seseorang kerana aloe vera herbalife mengandungi chamomile yang bersifat menenangkan.

* 1 gelas air diminum sebelum makan dapat membantu sistem penghadaman. Minum teamix herbalife sebelum makan juga membuat kita lebih kenyang dan membantu membakar lemak dan menurunkan berat badan.

* 1 gelas air sebelum tidur mampu mengelakkan strok dan serangan jantung pada waktu malam. Boleh juga mengamalkan 1 tutup NW formula herbalife untuk mengelakkan serangan jantung. NW formula herbalife akan mengembangkan saluran darah ke jantung dan juga membuatkan tido anda lebih lena.






Tips Minum Air daripada Coach Mira


Tips 1

Tips 2


Tips 3

*sumber gambar daripada google 

Sekiranya anda berminat untuk mengikuti program:

*Turun Berat
*Naik Berat
*Turunkan % Lemak
*Naikkan Otot
*Tingkatkan Stamina Sukan
*Sarapan Sihat
*Cantikkan Kulit Wajah

dengan Nutrisi Herbalife. Bolehlah menghubungi:

COACH MIRA
+6013.984.3532
Coach Pengurusan Berat Badan Anda
4 tahun sebagai Ahli Bebas Herbalife

No comments:

Post a Comment