Thursday 14 April 2016

Coach Mira 013.984.3532 : Herbalife ni HALAL ke???

Bismillah

Assalamu'aalaikum


Semua orang ada cerita tersendiri bila terjebak dengan produk herbalife. Cerita saya sendiri bermula apabila saya inginkan turun berat badan selepas bersalin. Haa macam tu je laa saya jumpa herbalife. Rakan pejabat saya memperkenalkan herbalife kepda saya. Meh saya cerita sket pasal syarikat herbalife ni.


Herbalife bermula sejak 1980. Sudah lebih 36 tahun wujud di dunia ini. Lebih 2 juta pengedar bebas daripada 90+ buah negara. Herbalife merupakan syarikat pengurusan berat badan penggantian hidangan nombor 1 di dunia. Herbalife mula bertapak di Malaysia pada tahun 2009 dan membantu ramai rakyat Malaysia menjadi lebih sihat. Herbalife tersenarai di Bursa Saham New York (NYSE).



Kesemua produk herbalife adalah halal dan selamat. Ini adalah kerana sijil halal herbalife adalah daripada IFANCA (Kesatuan negara-negara Islam yang turut di sertai oleh Malaysia). Herbalife mempunyai makmal sendiri dengan teknologi terkini di UCLA.  Ke semua produk herbalife di tanggung halal, 'halal" juga membawa maksud 'selamat" dimakan oleh manusia. Semua produk di tanggung HALAL semuanya. Setiap produk pemakanan Herbalife di sahkan halal oleh Islamic Food and Nutrition Council of America (IFANCA).

Herbalife mempunyai Lembaga Penasihat Saintifik (SAB) dan Lembaga Penasihat Kesihatan (MAB) yang terbesar di dunia. Pakar-pakar  ini telah mencipta sumber pembangunan produk yang tidak pernah muncul sebelum ini yang menjadikan Herbalife sebagai ukuran piawai bagi semua syarikat yang terbabit dalam industri program nutrisi dan kesihatan. Ini adalah untuk memastikan Herbalife sentiasa terbaik di dunia.




Dr. David Heber, Ph.D., F.A.C.P., F.A.C.N , Pengerusi, Lembaga Penasihat Saintifik Herbalife. Beliau merupakan Pengarah Pusat UCLA Nutrisi Manusia dan Pengarah Pusat UCLA Kajian Pemakanan Diet Tambahan dan Botani. SAB diketuai oleh Pengerusi Dr David Heber, ketua Pusat Nutrisi Malaysia di universiti of California, Los Angeles (UCLA). Beliau adalah penerima Anugerah Doktor-doktor Terbaik di Amerika. Beliau juga merupakan seorang pakar obesiti yang terkenal.



Dr Louis Ignarro, Ph.D Pemenang Anugerah Nobel Laureate pada tahun 1998 "Nobel Laureate in Medicine". Beliau merupakan Lembaga Penasihat Saintifik di Herbalife. Penerima Anugerah "Basic Research Price of the American Health Association" pada tahun 1998. "Distinguished Professor of Pharmacology at the UCLA School of Medicine", "American Academy of Arts and Sciences" , dan Akademi Sains Kebangsaan. MAB diketuai oleh Dr. Ignarro Pemenang Anugerah Hadiah Nobel dalam perubatan di mana sumbangan beliau untuk saind dalam penyelidikan Nitrik Oksida yang telah diiktiraf pada tahun 1998. Nitrik Oksida merupakan molekul penting yang memberi kesan kepada pengembangan dan keanjalan saluran darah, membolehkan menghantar darah yang kaya oksigen ke seluruh badan.




Herbalife memiliki Makmal Molekul Nutrisi sendiri atas nama pengasas Herbalife sendiri, Mark Hughes Cellular & Molecular Nutrition Lab di Universiti of California, Los Angeles (UCLA Program Pengurusan Berat Badan Nombor 1 di dunia. Pemimpin dalam dunia penjagaan kesihatan. So tak perlulah nak meragui tentang herbalife halal ke tak selamat ke tak semuanya telah terbukti halal dan selamat untuk kita semua.


Sekiranya anda berminat untuk:

* Turun Berat
* Naik Berat
* Turunkan % Lemak
* Naikkan Otot
* Tingkatkan Stamina Sukan
* Sarapan Sihat
* Improve Masalah Kulit Wajah

dengan Nutrisi Herbalife. Bolehlah hubungi:

COACH MIRA
013-984 3532
Coach Pengurusan Berat Badan Anda
4 tahun sebagai Ahli Bebas Herbalife

No comments:

Post a Comment